Wednesday, February 18, 2009

4 taun dah? ye ke? betul ke?

cepat btul masa berlalu... sungguh..
kalau dulu ayat aku macam ni "lame nye nak tunggu 4 taun"
tapi skarang da tuka jadi "cep
at nye da 4 taun"
pejam celik, duduk menonggeng..

da nak abeh 4 taun

rasa baru lagi aku daftar kat sini..
ingat lagi masa ari first daftar kat fakulti
ari first lagi kitorang kena nyanyi
~"kami guru malaysia, berikrar dan berjanji" la lal lalla~

ari first da nyanyi, blum belaja lagi
and that time memang rase macam2..
rase bergegar kepala otak

rase nak tuka fakulti
rase nak blaja tempat lain
rase nak balik umah, kawen jek (karut! ahahah tanak aku ;p)
memang rase macam2

ingat lagi first sem blaja subjek 'educational psychology'
lec
turer nye dr.norzaini, which is a nice beautiful lady
(kdg2 ktorg pdg je die, tak salin notes sbab die sgt cantik, ehehe)
subjek ni memang btul psiko, macam2 teori
~ permulaan untuk segalanya (kate aku ;p)
then lagi, subjek 'pendididikan dan masyarakat di malaysia'
(actually ni subjek 3rd year student, tpi ntah cane aku bole tersesat ngan membe2 aku time 1st year, eheheh)
banyak lagik, takkan nak taip s
ume kot?
empat taun beb, banyak arh

and skarang, mase nye untuk berundur
kenangan akan tetap menjadi kenangan..
manis, pahit, kelat, tawar, ambik sume... tak mungkin aku senan
g2 je buang
4 tahun kat sini banyak mengajar aku
untuk terus belajar, dan untuk mengajar (insyaAllah...)
jatuh bangun aku kat sini
senyum tangis juga ade kat
sini
semuanya mengajar aku erti kedewasaan

so before i completed the last few months here, i need to make a checklist and also reminder
  1. jumlah unit? = da cukup, bole grad
  2. tukar taraf? = da submit, tgah tunggu akak pejabat tuka kan
  3. praktikum? = da lpas taun lpas, dngan dr.razaq yang best
  4. thesis? = da setel last sem, dngan datin ct rahayah, dekan fakulti yg sporting
  5. borang posting? = da amek, blum isi
  6. e-gst? = da tengok, da bace, blum isi jugak
  7. borang skrol ijazah? = ade selit dalam notebook, blum isi
  8. gambar? =blum email lagi
banyak lagi aku blum buat!~
bukan saje2 tanak buat, tapi assignments utk this sem pun sangat menguji minda
(tapi ade mase plak nak update blog, eheheh bese lar ;p)

ni sume gara2 amek gambo pagi tadi la neh
with our 'penyelaras program (sains)' , dr.norazah
lihat lah donia ~ wajah2 ceria kami ;D

we are all majoring in physics, and hoping that we'll teach this killer subject
(ahahah i wanna kill u, dush! ;D)
(not in the pitcha: dila and swee kean, zam, syahrul)

aku? aku yg sguh tidak bergaya itu, ya yg itu!, yg berbaju kurung besar dan berstokin belang2 itu, eheheh ;p


(uwh cikgu2 yang mengaja BM, sy bole dapat A tak, ehehee
~ aku tak suke tulis karangan)



*** aku mau tetap di sini
aku mau terus nyanyi2 dalam bilik
aku mau terus datang kelas lambat2
aku mau terus buat assignment kalut2
aku mau terus berjaga malam2
aku mau terus beronggeng dengan kamu, wahai teman
(waaaah ape kes plak neh) ;D
aku mau terus menjadi diriku
~ when i'm gone (the click5)

5 comments:

CikJa said...

betul.. dulu cikja pun terasa mcm tu..
skrang lagi terasa... sbb dah jadi penganggur nie zaman gedik2 sebagai student sentiasa di kenang

atok said...

rasenye bru smlam atok dilahrikan
eheh ;PP

mademoiselle azieshakespeare said...

_ciK ja_ > waaaa sayu la plak

atok > iyo la tuh, bru lahir da jd atok ;p

Anonymous said...

salam ziarah dari cerita mungkar

mademoiselle azieshakespeare said...

time kasih encik.... (nama nye sgguh panjang)