Thursday, February 26, 2009

satu entry dua rasa

ari ni aku akan sampai kan dua perasaan dalam satu entry....



rasa 1: lelaki.... aku dengki sama kamu



ya kamu yang bernama lelaki, aku dengki sama kamu
kenapa dari sedekad yang lalu, aku masih belum berjaya mengatasi kamu
lelaki... ketahuilah bahawa perasaan ini semakin menebal...
tapi, jangan risau wahai lelaki... rasa ini tidak membahayakan mana-mana pihak
malah mungkin, akan memberi kebaikan kepada aku

lelaki... di saat aku masih mengasah bahagian kiriku
kamu telah berjaya menyatukan bahagian kiri dan kananmu
lelaki... di waktu aku masih bersusah payah mengenali siapa itu schrodinger
kamu telah pun dirasuki oleh nya
malah berjaya mengolah segala persamaan...
(siapa schrodinger? click here)

lelaki... aku mungkin tidak akan berjaya mengatasi kamu
dan kamu akan terus berada di tahap alma mater tersebut, aku doakan....
dan semoga ilmu yang kamu ada, bisa saja kamu gunakan untuk membantu insan lain
terutama nya kami, perempuan ini... yang terlalu dengki pada kamu

argh lelaki... aku dengki sama kamu
tapi tanpa malu, ingin aku kata kan
aku kagum dan bangga telah mengenal lelaki-lelaki seperti kamu




rasa 2: perhatikan apa yg ingin kamu kata kan



honestly said, aku suka baca blog orang
aku suka tahu cerita orang (bukan menyibuk, tapi da org tu yang cite ;p)
tapi aku jarang2 nak tinggalkan ape2 ayat
sebab nye, aku tak tahu sama ada orang tu bole terima kata2 aku atau pun tidak

and aku always try to be open for others to write on my page
aku biar kan apa pun yang ingin kalian tinggal kan di sini... aku terima semua
tapi ari ni, ada yang cuba mencabar kesabaran
tak pe, aku biarkan... but then aku terpk kalau ayat ni bukan aku yang terima

ayat tu macam ni 'opah ko pesan kat aku (bla bla bal.....)'
fine... cantik pesanan tu, aku terima
tapi pendekatan di dalam ayat berkenaan cukup tidak bole aku terima
cuba bayangkan kalau opah org yg dapat ayat tu, dah takde
tak ke buat orang tu rasa lain?

opah aku ada lagi, alhamdulillah... umur dia masih ada untuk lihat cucu dia neh
and aku kenal opah aku, bcoz aku antara cucu die yang rapat dengan die
aku antara cucu yang dia akan tanya 'azie mana? azie tak balik ke?'
aku antara cucu yang akan bergelak ketawa dengan dia bile berjumpa
(walaupun skarang dia da tak brapa dengar apa yang aku cakap)


jika dan sekiranya, ayat itu bukan aku yang terima?
macam mana?
seseorang yang tak pernah berpeluang jumpa opah dia..
macam mana?

aku boleh terima pesanan insan berhati mulia berkenaan
tapi tolong, be sensitive ...... to others (kalau bukan aku pun, xpe)







*** jangan risau, aku tak se-emo mana
aku tetap akan tersenyum
aku tetap akan ketawa gembira
aku tetap akan menaip apa saja yang aku mahu
aku tetap akan menerima apa saja yang ingin kalian kata kan
aku tetap akan makan coklat sambil ketawa
aku tetap akan buat apa saja yang aku mahu


** aku suke akan peringatan
kerana aku seringkali lupa
aku suke dunia yang tersenyum girang pada aku
kerana kesuraman bukan lah warna yang indah ;D


10 comments:

Cikgu Ije said...

suka tajuk entry ni!~ =)

mademoiselle azieshakespeare said...

ekceli terbayang ikan tiga rasa tdi...
tapai sbab ada dua kes je, so jd la dua rase, eheheh ;D

jiji najiy said...

tbe2 teringat 2jiwa 1cinta
hihik... x )



p/s : erm da lame xblik umah atok

atok said...

atok pon oke jee.
nk tulis ape,pon atok trime.
tp sndrik mau ingat la.
harha ;DD

mademoiselle azieshakespeare said...

jiji najiy > pulak? ehheh bole la jak tu ;D
p/s: lama gak x blik kg, since opah pun duk umah pacik2 skang ni


atok > ow ingat2, ehehe ;p
ni tingat kat org lain, tu yg pakai maen taip jek

Shitsurei Shimashita said...

rasa 1 ~ ala you ni, even pandai mana org tu, hebat mana org tu or whatever org tu, luck juga yg main peranan penting.

rasa 2 ~ i pun seperti u, nak tulis apa2 pun x kisah coz semua dilayan ja. cayok!

cik afeera said...

i pon xkesah~!!no heart feeling~!!hahaha....errrr opah??!!aku mn ader opah~!!nenek pon tadek~!!y aku ader 'mok' n 'pati' jek~!!huuuu...tp pati da arwah dh ;( wendu plak nk dengar suare pati ajak makan~!!kalao lar pati masih ader~!!sudah pasti aku tidak berada d malaysia kini~!!hahahaha....

mademoiselle azieshakespeare said...

Shitsurei shimashita > luck? tpi sy rs usaha and akal cerdik kurniaan Tuhan lar yg pling ptng (my opinion lar)
mari menulis ape saje ;D

cik afeera > no hurt falling, eheheh ;p
sdey kan kalo ayt tu dpt kat org 'bukan aku' ...and aku lg2 t'kjut coz yg tulis tu 'F yg mcm bagus'

chekgu Bani Hassim said...

kalau tak boleh jadi setanding lelaki, jadilah side-kick lelaki...
kan buleh tumpang bangga...

mademoiselle azieshakespeare said...

sidekick?
alamak... blum lagi la chekgu ;)