Friday, May 01, 2009

mengubur rasa yang hilang


Aku bukan seorang pujangga
Yang bisa mengalun ayat terindah
Aku hanya menaip apa saja
Yang terlintasa di ruang rasa ..


Aku bukan orang suci
Yang punya segala perasaan terbaik
Aku hanya seorang manusia biasa
Yang punya rasa pelbagai ..


Namun rasa itu telah bercampur
Dengan perisa-perisa kepahitan
Melahirkan entiti lain
Dan menguburkan aku
Di sudut ini ..


Aku hanya menarikan jemari
Di papan kekunci usang ini
Lagukan nyanyian hati
Yang terindah juga terperih
Apa saja yang aku rasa .. apa saja ..


Aku mungkin tidak berkesempatan bertemu kamu
Kerana itu yang kamu pinta
Aku tidak akan memaksa untuk itu


Dengan sedikit kekuatan yang masih tersisa
Aku ingin memohon kemaafan

Sesungguhnya kata memang menyesakkan ..
Dari hanya sepoton kata
Hati terluka ..


Aku masih ingin memohon kemaafan
Kerana bukan akhir begini yang aku impikan
Maafkan aku ..


Catatan ini adalah catatan terindah
Dalam diari kehidupan aku
Izinkan aku untuk terus menyimpannya
Kerana sesungguhnya
Kamu seorang teman yang tidak mungkin dapat aku gantikan


Maafkan aku .. lagi dan lagi
Dan izinkan aku dengan permintaan ini
Untuk menyimpan kenangan indah ini
Maafkan aku ..



**ada hal-hal yang terlalu mudah disalah ertikan
ada hal-hal yan kamu sendiri kurang penilaian padanya
ada hal-hal yang terlalu ingin kamu lupakan
ada hal-hal yang tidak mungkin dapat dirungkaikan