Wednesday, June 20, 2012

biar kamu tahu..

sesungguhnya, saya ini penat
teramat..
setiap hari dihadapkan dengan perkara yang sama
setiap hari mendengar benda yang sama

tentang kalian

saya penat, ya teramat lelah
namun
saya cuba bertahan
untuk kelihatan kuat pada mata kalian

dan di sini, saya mahu kalian tahu
walau kalian tidak akan pernah membaca ini

biarlah kalian tahu
biar pun tiada sesiapa lagi yang mahu memandang kalian
percayalah
pada saya ini
saya ini yang akan terus berharap 
agar kalian menjadi yang terbaik
terbaik.. sekurang-kurangnya pada diri sendiri

saya ini tahu
dan sedar
siapalah saya untuk merubah kalian
tiada pun di dalam kemampuan saya

namun saya akan terus berharap

pada saat semua suara mencemuh kalian
dengarkanlah suara saya
suara kecil ini yang akan bersama kalian
andai kalian memberi peluang kepada saya


ada waktunya saya tidak mengendahkan kalian
namun bukan bermakna kalian saya sisihkan
tidak pernah terdetik untuk mengenepikan
namun kadang ada waktu hati saya juga terguris

biarlah kalian tahu,
saya ini akan terus berharap

Allah.. permudahkanlah urusan hambaMu ini..




*saya taip ini petang tadi 
dengan linangan air mata
berkurung di dalam bilik
sehingga malam 
dengan hidung sudah berhingus 

keluar dari kurungan untuk dinner
pastinya dengan keadaan mata yang sudah kering 
tiada lagi berair

urusan ini semakin meruntun jiwa 
mohon doa semoga Allah permudahkan segala
ameen..

No comments: