Sunday, March 01, 2009

penyakit paling sensitif menjangkiti insan

morning everybody ;D (a morning wishes la kunun nye)

malam tadi merupakan malam yang penat...
menjana otak, membina ayat terbaik
semuanya untuk assignment 'orang asli jakun' tu
(ada lagi bahagian yang perlu ditambah, tak cukup sumber, uhuhuh)

pagi ni just nak introduce kan penyakit ni
pernah tak dengar nama penyakit macam title kat atas?
(poyo jek title aku ;p)
ow tak penah? *sambil-geleng2-kepala-and-muka-pelik*
penyakit ni tengah hangat diperkatakan sekarang ni..
still tak tau? ok cuba kamu buat kan singkatan
got it? yarh u're great ;D
it is PPSMI
(ya ampun cikgu2... saya sedang menunggu keputusan muktamad)


ni la die rupe orang yang jumpe name penyakit tu
(die jumpe nama jek)
see ada dalam buku zaman kuno lagi ;p


kalau rajin baca buku, jumpa la page macam ni ;p


biasa la kalau singkatan tu sama
kita ambil contoh YB
ada orang akan kata 'yang berhormat' ada yang kata 'yang benar'
mungkin juga akan ada 'yob besar' (just an example ;p)


arh sudah la
aku pun tak pasti motif sebenar entry ni
kamu baca je la, ehehhe ;p
yang aku pasti, aku perlukan tidur
dan entry ini akan ada sambungan nya...

kamu nak tengok kartun?
ok klik here
then pandai2 la nilaikan sendiri

(fiusku terputus di pagi hari)
(nak tido pun da tak bley)



*** cuba kamu bayangkan,
kamu sedang membaca buku-buku lama
mengenai penemuan2 sains (apa sahaja)
dengan gambar tokoh2 (contoh albert einstein, neils bohr etc)
yang tersenyum kepada kamu (siap buat tanda peace lagi)
mesti kamu akan turut tersenyum ;D
tapi realiti yang ada hanya lah wajah2 serius mereka...
buka pula buka sejarah
lihat wajah napolean bonaparte, karl max (sekadar contoh)
bengis, terlalu... macam aksi seorang kanibal
(patut la aku tak minat nak buka buku sejarah
and waktu sejarah biasa nya aku gunakan sebaik mungkin untuk 'cari idea'
(ini cerita zaman sekolah dulu ;p)


9 comments:

chekgu Bani Hassim said...

apobondo la yg ko nk sampaikan nih??
naik pening aku...

takpe la, aku komen je laa...

mademoiselle azieshakespeare said...

aku pown penin
ahahah ;D

Ikaa said...

hahaha
ta paham
same2 pening
uyyo da wat fotofunia
taniah2 kuucapkan
ngihihi
samat pagi juge org disane
;D

mademoiselle azieshakespeare said...

yesh... berjaya feninkan org laen skali
ahahah ;p
mn ade fotofunia ar, tu dlm buku, uhuhu ;d

Shitsurei Shimashita said...

klasik nya buku tu! ko pening shaye tak coz kalo duo2 poning, ko tak taip, aku tak baco.

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

pergi tido ye..
:)

mademoiselle azieshakespeare said...

Shitsurei shimashita > jumpe dalam stor, ahahah
(tipu je tau ;p)
komunikasi kurang berkesan la ni, ehehe xpe2

penjenayah.merah.jambu. > nope, setel kan entry baru,
eheheh

cik afeera said...

ko ingt x YB kite mase form 1??haha....msti ko xbrape ingt kn sbb YB tu 1 klas ngan aku...bkn ngan ko :p


YB Ashraf Hussein...ngehngehngeh

mademoiselle azieshakespeare said...

ingat jek, sbb die ada dlm fs list aku

bajet die sorg je ingat org laen, ahahah ;p