Friday, February 19, 2010

nak join SWAT team


arini dah jumaat, meaning lagi dua hari kena gi sekolah semula
(dah gaya macam budak2 nakal pula rasa nye, takmau gi sekolah :p)
aci ponteng tak? lepak kat mall ke? takk pun gi PNM ke.. hee

kadang2 imaginasi memang boleh jadi luar kawal, hahha

bile duk bayang kan muka2 yang kena aku hadapkan ni
mula la rasa macam nak join the SWAT team
buat gerak gempur dekat diorang
tapi tu la, special weapon apa la yang aku ada

la ni membayangkan muka2 yang form 3, lagi la buat aku agak2 cuak
first test ritu, dari dua kelas yang aku ajar, dua orang je yang lulus (ni pun memang lulus cukup makan je) -kelas aku adalah kelas ke-8 and ke-12
tapi test tu soalan untuk topik2 yang diorang blaja last 2 years, so belum kira apa yang duk pulun lagi la..

nak tengok test bulan mac ni pula macam mana, hopefully ok la
(terpaksa guna tatktik 'rasuah' untuk yang ini, huu...)
entah la, kekadang terbayang muka2 tu, rasa macam2.. serba tak kena
tapi yang best bile ada yang cakap macam ni 'cikgu,saya dah mula faham'
tapi tak lama lepas tu, dia sambung 'cikgu nanti tengok band saya gig minggu ni eh'
waaa apa la budak2 ni, nak bagi aku pengsan kot, hahha :p

yang best lagi kelas lagi satu
aku baru nak mula kelas time tu, ada suara dari belakang tengah sebut pasal breathing mechanism
nostril - trachea - etc,etc
then dia sambung 'cikgu, saya dah ready nak pmr'
alhamdulillah la kan, glad to hear that... ye la aku pun agak cuak kena pegang kelas2 exam ni
tapi nak buat macam mana, sesi pagi ada form 3 to 6, mana nak dapat kelas form 1 or 2 pula

memang kena join SWAT team la dengan budak2 ni, then go for LAPD, uh ape aku merepak kan ini :p



oh ye, ada lagi satu cite, cite yang buat aku senyum, sengih dan seangkatan dengannya :D
ni semua kerja member kat fb
sorang ni kelua kan gamba2 zaman kuno, zaman muda remaja a.k.a zaman kegemilangan sekolah
zaman mula nak kenal dunia, mula bercampur dengan orang, menimba/membaldi segala pengalaman


kasi letak satu je la, ni kira paling kuno la, semua muka masih kanak2, belum tinggalkan jejak sekolah rendah... zaman form one, meaning eleven years back :D
bile dah besar, dah mula nak tinggalkan sekolah, gambar nya ada kat entry ni


tu baru keluar gamba, kalau kelua s
egala cerita2, haha lagi la.. bukan takat sengih da rasa nya, maybe akan guling2 terus, pecah sagala urat saraf, terus sengih memanjang je :D

and sembang2 dengan member lama, cerita segala macam hal, ramai yang dah bertunang la
yang dah mula sibuk dengan dunia kerja tu takyah cakap la, memang semua pun pulun
duk mengumpul duit nak kawen, huu :p
aku juga yang sempoi, slumber.. pk duit2 tu nak buat untuk menggapai impian (dream on.. keep it.. make it real..) :D
impian yang mana? i'll say all the dreams :)


ada gak kelua soalan pasal students, bile aku jawab 'students aku ada gaya hantu'
jawapan nye semula 'ko dulu pun gaya hantu gak'
ceit tak memberangsangkan betul ayat nya, hahha
but ye la la admit it, dulu memang la ada gaya antu, but the good one la, the-angelic-evil, maybe :p


semua ni, just remind me satu lagu ni, dari creed juga (sorry la, memang tengah kemaruk dengan creed skang ni :p)
here goes ~my sacrifice :D


6 comments:

JAI said...

nice blog..updated blogger terhebat

Mohd Nasri said...

impian nk kwin gk ke?
hehe...

mademoiselle azieshakespeare said...

JAI
> thanx :D
tak bole masuk blogger t'hebat, sy low profile :)

Mohd Nasri Md. Nasir
> err tu impian nombor brape eh?
kena check dulu, hee

Shitsurei Shimashita said...

itu SWAT team sudah resigned,
sikalang itu SECURITY juga take over...smua import mali....talak sombong.

Azuan said...

zaman sekolah memang best huhu

mademoiselle azieshakespeare said...

Shitsurei Shimashita
> erk? laen macam jek
ni import memang tak smbong, tp masalah byk :p

AzuanBudakMemandai
> yup, miss it, big time :D