Wednesday, March 21, 2012

alhamdulillah.. SPM 2011

bismillahirrahmanirrahim..

hari ini hari paling tidak keruan buat saya, ya saya adalah super-nervous, mengalahkan pelajar..
mengajar pun banyak dengan 'sorry', sebab saya banyak tersalah kata, hee..
kemudian dengan sengajanya turun lewat ke dewan untuk jaga kaunter, hee cheeky me :p
masa kaunter saya kosong, pergilah ke kaunter kelas-kelas Fizik
berbisik "kak, Fizik ..... (nama pelajar) macam mana"
bisik semula "dia fail ...., ...... (nama subjek)"
"ya Allah.." senyum lebar sebab Fizik dia lulus, ya saya sangat risaukan pelajar yang sorang ini
"hey, Fizik awak 100% la"
ok, saya sebenarnya macam tak berapa nak percaya bila dengar nombor tu, tapi alhamdulillah (oh no, my eyes are tearing now :p azie, tak macho langsung, kahkahkah)

ye, saya sangat dan teramatlah risau ibarat makan tak kenyang, mandi tak basah
memikirkan mereka, membayangkan pelajar-pelajar istimewa saya itu, yang tidak pernah lulus subjek saya, yang kalaupun lulus hanya cukup-cukup markahnya.. teralu amat risaunya


alhamdulillah, syukur.. well, what more i can say
mereka batch pertama saya, batch yang sentiasa membuat saya tidak keruan
membuat saya kebimbangan hampir setiap masa, memikir hanya mengenai mereka

hari ini, segala doa berjawab, alhamdulillah..
segala penat dan lelah seakan dibayar olehNya pagi tadi
usaha mereka terbayar, dan doa-doa saya dijawab, thank you Allah, thank you soooo much


saya akan sentiasa berdoa supaya mereka akan memperoleh yang terbaik buat diri masing-masing, di dunia dan akhirat, ameeen..






*** biarlah mereka persoalkan kenapa dan mengapa saya melakukan ini dan itu
kerana manisnya sebuah kejayaan hanya dapat dirasai di penghujung sebuah perjuangan 
namun andai hujungnya tidak manis, kuatkan hati 
bangun dan terus berjuang untuk ke sekian kalinya :)

(mungkin akan ada update tentang ini, insyaAllah soon) 

No comments: