Friday, April 06, 2012

senyum :)

bismillahirrahmanirrahim..

last week ada majlis anugerah cemerlang dan mesyuarat pibg
sebagai ajk sambutan yang penuh berdedikasi, perlulah saya membuat persiapan as prepare for the bunga telur and bunga manggar.
bahan dan peralatan semua dah ada kat bilik logistik, except for the telur. terpaksa-rela lah saya cari sampai ke semua house, kl.. huu rasa macam mau berkenduri pun ada :p

then kena la masukkan the telurs ke dalam bunga-bunganya
actually time ni memang taktau la nak minta tolong siapa, sebab tengok senarai nama ajk sambutan belaka-belaka ketua bidang, diorang nak ke bersila atas lantai bilik logistik tu? hee..
Allah mudahkan jalan, jumpalah saya dengan adik-adik teruna yang tengah merayau mengukur sekolah
'tolong saya jom'
'boleh-boleh.. tolong apa, cikgu?'
'biasa la, kerja orang perempuan'
kahkahkah memang la.. sebelum ni muka diorang juga yang bersabar tolong saya stapler kertas soalan ujian sampai habis. ni nak menyusun bunga telur dan bunga manggar pula, nasib korang la :D
dah la tu, siap kena kurung lagi dalam bilik logistik tu time saya ada kelas relief, hee.

ok, habis introduction (apa ke intro panjang berjela :p)
mari masuk kepada cerita yang buat saya senyum

actually saya cuba try test market saya, tinggi lagi or dah jatuh :P saya cakap macam ni
'bulan depan cikgu-cikgu boleh isi borang tukar'
borang tukar?'
'ye la, kalau nak tukar sekolah, kena isi borang dulu..'
terus kena cantas 'cikgu jangan mengada-ngada minta tukar.. ' (ewah bahasa dia)
'saya dah boring la tengok korang'
'takde-takde, kalau cikgu nak tukar, tunggu kitorang habis dulu'

and it reminds me of kelas fizik pula
tahun ni ajar satu kelas je, tingkatan 4. dan tahun ni dah terus mulakan extra class once a week lepas sekolah, taknak kesilapan lepas berulang lagi
time tu entah macam mana saya bole cakap 'tahun depan korang belajar dengan cikgu lain ye'
'ala kenapa pula cikgu?'
'ye la, saya ajar bukan best pun' *konon-konon merajuk 'lagi pun sekolah ni ramai cikgu fizik,tau'
'oh no, saya nak cikgu juga ajar'
'oh yes, saya nak minta pindah'

ok, cikgu ini memang cheeky, sedikit la.. sebelum ni pun memang dah berhajat nak bertukar angin, tapi selalu terikat macam ni la
memang nak isi borang tukar, sebab penat, jarak sekolah-rumah adalah jauh.. sewa? oh-no-tak-mahu :p

taip taip taip, terus teringat wall post dari adik comel ni:

ok, ini saja buat masa ni. pening kepala sudah, dengan hidung berair tak putus-putusnya..
takpelah selsema ni rahmat dari Allah :) dan buat saya rasa hidung semakin mancung, hee :)

p/s: sebarang dialog di atas mungkin tidaklah sama dengan hari sebenar
mana lah saya nak ingat segala perkataan satu persatu, kan? hee


till then, daaa... wassalam..

 

No comments: