Monday, April 23, 2012

orang dalam ke orang luar (?)

Bismillahirrahmanirrahim..

(berhenti menaip)

semalam *insert smiley*
(berhenti menaip beberapa minit lagi)

haisy, macam mana nak mula ni? seriously, saya kehilangan patah-patah perkataan
(berhenti, ke ruang lain..)

azie, berapa kali nak berhenti ni? taip saja lah..

semalam, di sekolah, majlis penutupan karnival PPDa
to be precise, masa tu di pejabat
di sebalik kesibukan semua menguruskan fail-fail, ada suara-suara mengusik
berkenaan soal hati (dialog tidak dimasukkan, sebab tak pandai membina ayat)

saya hanya mampu tersenyum, tidak tahu bagaimana lagi untuk respon
kerana usikan itu seakan tiada kaitan pun dengan kehidupan saya (kah3)
tapi sedikit terkesan dengan soalan 'orang dalam ke orang luar?'
hee.. senyum semula, kerana tiada jawapan pasti


baiklah, mari kita buka sedikit ruang cerita dari dalam hati

menjadi saya ini, bukanlah perkara mudah (mungkin)
dengan usia suku abad, dan memegang status cik, soalan-soalan itu akan dihadapkan kepada diri
lalu akan ada yang menghampiri sambil berbisik 'kalau akak kenalkan dengan.....'
statement keluar 'my cousin kata, dia nak cari cikgu..'
ada juga yang menjadi wakil, walau si tuan diri tidak ketahuan di mana (kisah ini terpaksa saya rahsiakan)
dan yang lebih haru 'cikgu tunggu saya je la' (:p)
macam-macam.. bukanlah saya ini mahu menjadi terlalu memilih, bukanlah saya menolak semuanya
tapi terlalu banyak perkara yang perlu difikirkan

dan yang lebih pasti, saya yakin Allah telah pun menulis siapakah untuk saya, bila waktunya yang sesuai
saya perlu yakinkan diri sepenuhnya tentang ini, ya Rabb permudahkan..


*entry ni ditaip semalam, ahad.. tapi tidak di'post sebab, err saya tertidur sudah :P

No comments: