Tuesday, February 24, 2009

maaf~ saya tak punya masa untuk itu...

lately ni makin rancak plak aku dengar lecturer2 berkate2 satu persoalan neh
maybe sebab ktorang da final sem kot, da nak abeh sangat2
sebelum2 ni, memang jarang la nak dengar pasal benda neh...

and lately ni aku pun makin banyak dihujani persoalan tersebut
ntah, nak kate suke, tak jugak... nak kate benci pun, tak jugak...
i have to accept everything coz i know when the times come, it'll be...

satu hari membe lame give a message
"ble abeh?..." soalan macam ni da biase sangat aku dengar, tapi ade sambungan "...ble nak kawen?"
hell nope, aku jawab "nak kawen ar, jap lagik" ahahah aku memang suke bagi jawapan tak ikut skema..
then hari lain, ym.. membe tanye "nanti ko sambung study lagi ke?"
jawapan aku "dunno yet"
tu bukan kerja aku, yarh aku bole rancang itu ini, tapi yang tentukan tetap DIA...
then membe ni bagi nasihat bernas "aku cadangkan ko kawen dlu, then sambung lar"
uwh sungguh cantek nasehat mu itu, ya aku simpan baek2



soalan2 bentuk lain datang lagi (tapi objektif nye tetap same)
kali ni student time praktikum last year bagi message "cikgu takde bf lagi ke?"

adoiyaiyai budak2 zaman skarang....

tak cukup dengan tu, membe tanya plak "amacam skang?"
jawapan aku "macam ni lar" ahahah da tau da bentuk2 soalan korang...
and yang paling giler, a call from my former school fren

memule tanye "ko abeh tengah taun ni, kan?"

then, things went on.. sampai die cakap "nanti aku masuk minang ko eh?" ahahah
"sorry ar aku tak paham istilah2 meminang ni, aku kanak2 bawah umur"
;p




then, i kept wonder...
apesal sume orang sangat2 'mengambil-berat' neh?

aku bukan siape-siape...

aku bukan insan istimewa untuk kalian tahu segalanya tentang aku

aku bukan itu, dan aku bukan ini...

buat teman2 yang selalu bersoal jawab, dan yang akan terus menyoal....

maaf... yang pasti... aku tidak punya masa untuk itu

bukan aku menafikan, bukan menidakkan..
tapi aku yakin dan pasti dengan segala ketentuanNya

maaf juga andai persoalan2 kalian tidak pernah aku endahkan

yang aku berikan hanya jawapan2 hampa

kalian berhak untuk terus menyoal, aku terima...

dan kalian harus terima, aku juga berhak untuk memberi ape jua jawapan yang aku suker
(answers out of scheme are my favourite ;p)



p/s:

mak aku tak penah tanye pun pasai ni,
so no need to worry lar ;D
something for sure, i'm not that old and desperate to have 'that-someone'

there's so much things to do and think before 'settle-down'

but i need to say, i'll accept everything written for me ;) HE knows best..






** a walk to remember....
anak2 sedare aku memang suke maen 'tata2'
dengan org yang jaga tol

satu ari, mak aku ade skali dalam kete, pegang dat girl

abg die duk kat depan, dah 'tata2'

mak aku pun suh la adik nye "tata kat abg tu"

(tetibe toll-gate-boy la plak, bese pempuan)

ble kete da lpas, mak cakap camni

"abg tu bukan tgok kamu, tgok maklang kamu"

ahahah statement mak buat aku ktawa besar

rase nye kalau dat 'abang' dengar,

confirm -REJECT! ahahah
ktawa tak hengat ;p

10 comments:

tintin said...

wahh
dh timbul meminang2
hahah

dieowg amik bert pasl dieowg syg kamo kot
wlaupon as fren
heee

mademoiselle azieshakespeare said...

tintin > ye ye... sbab aku syg mrk juga
ahahah (ayat ala2 poyo la plak) ;p

cik afeera said...

weyh bukan derang ambk berat sgt pon~!!sbnrnyer derang nk suh ko tanyer derang tu~!!tp d sbbkn ko xpnah tanyer kengkawan soalan2 y cemtu....so,derang lar y mulekan~!!hahahaha...logic??!!

mademoiselle azieshakespeare said...

sungguh tidak logik~
(jeles la tuh, ahahah ;p)

Bro Framestone said...

dah biasa dah dpat soalan2 gitu.. tp selalu tnye balik..korang nk pinang aku ke he..23x

then dorg mesti jwb..gile ape pompuan pinang lelaki..

tahu pun gile yg korang dok nk sibuk pasl aku knpe..

mademoiselle azieshakespeare said...

erk? jawab cam tu ke?
abeh la, uhuhu ;p

Shitsurei Shimashita said...

kawin~ bile tibe seru nikah kawin le. Xpa abis blajar dulu, gi keja pastu baru tahu nak kawin awal ke idak. Lately girl below 26 dah kawin.

mademoiselle azieshakespeare said...

memang camtu la niat nye...
skan ni memang itu bukan agenda utama, tpi agk2 rimas arh ble byk2 bunyik neh, eheheh ;D

Ikaa said...

ishh
org sebok tanye mmg ta best
ika pon mmber sebok tanye da de bf ke lum
uhuh
geli pulak
ee..yg sal toll tuh mmg klaka ta hengat larr
mahaha

mademoiselle azieshakespeare said...

btul2...
sangat geli sbna nye ;p

p/s: usha toll-gate-boy ni, kdg2 beh gak, eheheh