Saturday, February 14, 2009

skewl was rawked, ahaha ;p

hari sabtu adalah sangat seronok, sebab aku bole tdo siang sesuke hati dan perasaan
(lupekan sekejap segala kerja yang bertimbun, ehehehe) ;p
this weekend i'm not going anywhere, since da berjalan sakan aritu
so here's the story......

ari selasa, petang tu gi umah my dear friend
yang tak best nye, aku terlajak, so terpaksa la menapak, jauh gak lar
(da lame tak ikut jalan tuh, bese nye balik sane ikut highway je, uhuhu)
dengan kete2 and lori2 yg bising kat tgah jalan tu, pin2 pon2.. and aku? buat bodo jek
(kunun2 nye traveller backpacker lar, galas beg besar2 then jalan slumbe, ahahah)
and here i am...
~malas arh nak edit2 gambau neh ;p ~

membe aku tu plak, sakan ketawa, waaa ko memang jahat
then the night, tdo umah die, bersembang non-stop
but sorry darling coz i collapse awal sangat, gle ngantuk arh, uhuhuh ;p

esok nye ikut gi sekola..


pagi2 jumpe ngan pengetua dlu, knalkan diri, ape2.. just let him know, x formal pown..
yg klaka nye pengetua tu tanya aku..
"memang minta skolah ni ke?"
ha? aku blur~ minta buat ape? aku dtang nak cari maklumat untuk assignment jek..
then die tanye gini plak...
"penempatan awak ni macam mane ye?"
yarh i got it! mesti die ingat aku datang untuk praktikum, coz kat situ ade 2 students from UPSI
actually aku da bagitau da sblum tu, tapi die tak perasan kot, eheheh xpo lar ;D

then naik la kaunselor sekolah tu, cik manchelah
she greeted me so well, sungguh aku rase sangat seronok
and aku di bawa ke sini...
~ moh masuk~ very the pahang, eheheh

kat dalam tu ade lagi sorang kaunselor, lelaki...
ahah aku knal die!~ so dengan slumbe nye aku tegur
"assalamualaikum... cikgu jamri?"
die pandang aku, and klua la statement
"dapat sekolah ni ke?"
(cikgu jamri ni aku kenal masa praktikum last year, and baru2 ni die pindah kat skola ni plak)
adoit lagi satu statement takleh terima
tadi pengetua ingat aku guru pelatih, cikgu ni plak ingat aku da posting, ehehe ;p

so that day, aku duduk la dalam bilik kaunseling tu
buka fail tu, tutup fail ni...
then aku dapat tengok betapa bz nye seorang kaunselor, students klua masuk bilik tu
and aku gak dapat tengok satu sesi 'kaunseling kelompok'
'kaunseling individu' takleh tengok la, coz buat dalam bilik kecik (name pun individu)
seronok sangat.. banyak info yang aku dapat, but yang tak best nye terpaksa kejar masa, coz 12.30 kaunselor ade mesyuarat (kalau tak silap, mesyuarat satu daerah)...

after that time, aku yg da tak tau nak buat ape neh, merayau2 kat sekolah tuh
then klua la statement2 ....
"assalamualaikum cikgu"
"cikgu baru ker?"
"cikgu ni macam artis" waaah statement jenis apekah ini ;p


u all memang cute sebab panggil saye cikgu :D

actually banyak lagi gamba nye, tapi aku terase malas nak upload, eheheh
ni je lar... and a credit to my dear friend for helping me lots, sayang ko, wkakakak ;p


suke ati letak gambo ko, ehehe ;p

eyp jangan salah paham, aku memang suke panggil membe ni darling
just a way to appreciate each other ;D
and also special thanx to teacher manchelah and en. jamri for helping me
(aku lupe amek gamba dorang, heeesshh apo la haku neh ;p)


7 comments:

Amin Ahmad said...

macam SBPIT je sekolah tu?

Cikgu Ije said...

hye azie!! thx for ur visit. jom kawan. saya add awk dlm my blog list k.

seronok bace cite psal g wat assignment ni.. wahh~ cikgu artis? =)

mademoiselle azieshakespeare said...

SBPIT? no nope~
ni smk lanchang ;D

thanx gak ijechan, eheheh budak2

Anonymous said...

btol btol btol....ni smk lanchang....bkn SBPIT....nnti aku uplod perbezaan smk lanchang ngan SBPIT ek...hahahaha...this week x g plak SBPIT tu~ huhu

mademoiselle azieshakespeare said...

owho~ adik u ade kt sn eh?
lupe la gue, adoit ;p

cik afeera said...

yer lar adik gwa y besar tu~!!pemaen ragbi SBPIT...huhuhu...ni dier tgh training ragbi peringkat negeri...huuuu....dier sgt obses ngan ragbi~!! :p

mademoiselle azieshakespeare said...

owh iyer...
adik u memang bagus2
kakak die je tak suke pakai baju sukan
(eheheh memetik kate2 ko sdrik)