Thursday, March 26, 2009

mari berpolitik... boleh? tak boleh? boleh kot :p

(mahu baca? klik saja ayat panjang itu :D)

kenapa tiba2 aku baca pasal ini? owh ini bukan tiba2.
. aku memang suka baca apa saja.. kalau kamu lihat aku tercegat di depan papan iklan, bermakna aku sedang melakukan aktiviti yang paling aku suka, iaitu membaca.. aku baca apa saja.. diari kamu juga :p (kan kamu tulis di blog)


ada sedikit rasa kesyahduan di akhir ucapan itu.. dan ini m
embuatkan aku teringat lebih kurang dua tahun yang lepas.. semester 2, tahun 2, sesi 2006/2007

masa itu, kami ambil subjek 'Thinking Skills in Education' di bawah Dr. Sharifah Nor Puteh, dan salah satu tugas berkumpulan ialah tentang tokoh2 dan huraikan apa sumbangan mereka dan pandangan k
ami terhadap mereka..

kumpulan aku pilih 5 Perdana Menteri Malaysia.. dan aku dengan senang hati meng'offer' diri untuk kaji tentang Pak Lah (walaupun aku tahu masa itu point untuk Pak Lah adalah tidak banyak).. mereka2 yang lain main undi nak buat yang mana...


bila semua dah siap, kami kena present depan kelas (ini biasa :D)
still dalam kumpulan tadi, tapi
aku present paling last, dan first power point aku bertulis begini...

'Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi'
era of consensus making and major change in leadership style


pinjam dari: flickr fotowarung

bahagian aku, orang paling kurang bertanya.. ada la juga yang tanya, tapi bila dengar bidasan2, mereka2 diam, ahaha

untuk rumusan, kami pilih 3 PM daripada 5.. dan di sini, aku masih bertegas untuk memasukkan Pak Lah sekali (sebenarnya ahli kumpulan aku macam berat nak masukkan, diorang nak pilih PM yang lepas2, maybe 2 je).. dan aku sungguh2 juga ka
ta, okey aku akan rumuskan tanpa terlalu meng'agung'kan beliau :) mereka terima dan inilah hasilnya...

"Dato’ Seri Abdullah is well known on his openness, ability to accept divergent, opposing views, his calm and patient manners. Even his ideas not succeeded yet, but still we can see his views of nation’s building can’t be predicted. He is a pragmatic politician; a pro-business secularist who has supported women’s right and fight against the Islamization of Malaysians politics. Add to this, Dato’ Seri’s reputation as a man of moderate and liberal persuasion, with a natural disposition to listen and to accommodate, and the sense that emerges is that the nation is destined for a period of inclusive, non-confrontational politics. His era thus promises to be an era of consensus making, and for the country, this will be a major change in leadership style."

(copy paste dari assignment itu, grammatical-error? biarkan.. aku tidak pandai berbahasa :p)



tadi dalam kelas, kawan aku cite dia baru download cite apa ntah sebab kat TV takde cite best (aku memang tak layan TV, so no hal la)
tiba2 (suka sangat guna perkataan ni :p) dia buka cite pasal K dan M.. aku apa lagi, keluar kan point2 yang aku tahu.. tak perlu la kot aku cite, kan :)


cot cet cot cet aku stop dengan ayat 'okey2 aku bukan penganalisis politik, eheheh' :vv2.gif:dan kawan itu, gelak2 sambil kata 'bole la tu' ahahah mahu aku jadi gila? :p


p/s:
aku tidak memihak kepada mana2 parti..
aku hanya mengagumi tokoh2 y
ang aku rasa ada kredibiliti..
dan jika kamu tidak bersetuju dengan aku, itu hak kamu..
ini negara demokrasi berparlimen,
semua orang punya hak untuk menyatakan pendapat
(@_~)v peace



ambil di sini: flickr khae_276




:vv17.gif:
***yong aku (my cousin) pernah tanya
'kamu nak join puteri?'
dan masa tu aku ada alasan kukuh

'tak boleh, orang ada AUKU'
(masa soalan diberi)

kalau lepas ni dia tanya lagi, confirm!~

aku tak tau nak jawab apa, eheh :p

mari membina alasan.. tak mau, tak mau


*** tadi dengar 'secangkir kopi semanis puan'
lagu m.nasir
tak ingat dari page mana, best juga :D



3 comments:

Anonymous said...

erm
ye ke pak lah camtu?
heee

mademoiselle azieshakespeare said...

mengikut pendapatAN masing2
ahaha :p

Shitsurei Shimashita said...

sapa jujur, amanah dan berinspirasi rakyat saya sokong :)