Saturday, March 14, 2009

mari mengejar masa~ suke letak title poyo ;p


petang khamis
"azie, nanti minta tolong check kita punye draf tu eh"
"tengok2 kalau ada salah eja ke apa ke"
check draf? huh? aku? si perosak bahasa ni? [dalam hati]
bole ke? nape tak bagi kat budak TESL je? [dalam hati lagi]
[jawa"tak bole nak bagi kat su la, fail besar sangat kot"
"okey, nanti bagi la"
[jawapan aku] *pasrah....*

itu la yang aku buat dari malam khamis, ahaha
naik semak menyemak semua, da ar ada lima bab with 60+ pages
entah betul ke tak aku buat, aku pun taktau ;p
bukannya aku reti sangat
kalau setakat nak tengok salah ejaan, 'di' jauhkan, koma etc tu bole la
tapi bila aku tengok huruf kejap kecik, kejap besar... aku jadi konfius
mana satu yang betul eh?
bahasa Melayu or Bahasa Melayu
orang asli jakun or orang asli Jakun or Orang Asli Jakun
okey... kita guna instinct, bole? :p

time dapat draf tu, dapat lagi satu ayat
"orang nak balik kampung petang esok" (mean petang jumaat)
"azie tolong eh....
[1] "print" (okey, check! aku pun ada assignment nak kena print)
[2] "burn kat cd" (burn? aku takde mancis or lighter ;p)
[3] "and hantar hari sabtu nanti pukul 3"
yang atas2 tu ok lagi nak buat, dengar hantar hari sabtu
jadi macam jammed kejap, uhuh
malas betul la nak naik fak hari sabtu, petang pula tu



then hari jumaat (mean semalam)
lepas maghrib, aku dah collapsed.. huh gila awal
[penat mengalahkan ultraman bila lampu dia dah kelip2]
ye la ari sebelum tidur 3 or 4 jam kot (walaupun kerja banyak, tetap tido ;p)
tapi aku ni kanak2 bawah umur,
perlukan tidur 8-10 jam sehari, ahaha


p/s: sebenarnya kan,
aku kena jumpa member aku lepas isya' semalam
aku minta tolong dia satukan file and burn
tapi time aku sedar, dah midnight pun
confirm minah tu pun dah tidur :D




***draf tu tak print lagik
huh berat ni... petang kang nak anta
berat betul rasa nak melangkah keluar dari bilik ;p

okey i'll think positive
petang kang pukul 3, naik fakulti
hantar that draft
jumpe en.biru, ahaha mampos aku..
(siapa en.biru? klik pada nama ;p)



2 comments:

Cikgu Ije said...

haha.. sedar2 dah midnite~ =) confirm penat gile~

mademoiselle azieshakespeare said...

yup... memang penat pown