Thursday, November 05, 2009

boleh kot...

iv dah lepas, semalam... hari yang agak cuak kalau nak ingat balik, heee...

nama aku dalam senarai panel 1, dalam list tu kira yang tengah2 akan disoal jawab (interrogate? i'm not a prisoner-of-war, so this word is not suitable :p)

sebelum masuk tu, dengar2 la juga soalan untuk orang2 sebelum.. diorang kena tanya pasal dewan negara, dewan rakyat, parlimen... and that time, aku rasa macam nak mampus je, mana la aku nak ingat semua tu, haahaa :p

then bila sampai turn aku, masuk la dengan yakin (even nervous tak tentu pasal) dan muka semesra alam yang boleh, heh..

the interrogation begin...

panel tanya pasal PPSMI: kenapa dimansuhkan, MBMBI dan juga kalau dalam perlembagaan, bahasa kebangsaan adalah perkara yang ke berapa? (huu dulu belajar sejarah kuat tidur, tetiba dapat soalan macam ni, nasib la aku ingat...)
soalan lain tentang pedagodi, kalau nak buat soalan untuk pelajar, kita ikut aras macam mana? jawapannya ikut 6 aras dalam Bloom's Taxonomy (kalau ikutkan sebenarnya aku fokus kat multiple intelligence, tapi dapat yang ni.. ingat lagi la walaupun aku bagi the terms in english)
yang tak berapa ingat bila ditanya tentang sekolah kluster.. heh hentam je la, asal ada jawapan :p (kalau tanya sekolah wawasan, pro la rasanya ;p)

soalan yang aku target, tak ditanya... tapi boleh la nak auta yang sipi-sipi tu, heheh...
oh first sekali panel tanya tentang negeri-negeri dalam Malaysia (darul apa?)... lepas la ni, and siap aku betulkan panel tu lagi, bukan nak bangga la, tapi tu menunjukkan yang panel juga manusia biasa, tak perlu untuk takut dengan mereka :)
bout ko-kurikulum tak tanya, lepas tengok fail sebeban yang aku bawa tu, dia angguk je...
aku bawa semua sijil dari zaman sekolah rendah dulu lagi, sijil yang macam tak perlu letak pun, aku letak je... saja nak bagi banyak, psiko sikit, hehe...

that's it... nak cakap yakin sangat tu, tak la juga (don't be over confident about something happening until it really does happen) but hopefully, ok la kan :)

and not forgotten, met the friends... membe buat bising, hahha...
nak say thanx to cik jila and en.rizal, hantar kan aku semalam... kesian kat korang, aku tak tau jalan :p




** sekarang melepak kat sini lagi..
nasib anak rantau (tetibe :p)
tolong my cousin buat powerpoint
P&P berbantukan komputer, macam tu la
tapi boleh pula mengupdate blog, heee
*** mak call, ada surat dari UM
pasal diploma professional aritu kot..
bukan minta lagi, saja je nak tau macam mana
mak da kalut, ingat aku dah dapat, heeh
banyak kena fikir sebelum tu..
duit loan dulu pun tak start bayar lagi
so postpone je la dulu, lain masa, insyaAllah :)

No comments: