Sunday, March 07, 2010

i choose to be the simple one

semalam, actually ada meeting kat sekolah..
balik dari sekolah, terus ke PNM (Perpustakaan Negara Malaysia)
naik je tren sampai titiwangsa, then naik bus nombor 114

masa tunggu bus tu, aku pegang novel yang ada lagi sikit nak baca
then ada sorang boy ni tegur 'akak nak gi pustakaan negara eh?'
(kat tepi novel tu ada cop PNM, tau la dia :D)
masa tu wonder gak la, budak ni brapa taun coz sempat terpandang dia pegang buku komsas 'seuntai kaya untuk dirasa' tu

then budak tu cakap la da lama tunggu bus ape semua, aku pula nak habiskan novel tu, huu
tetibe die tanya 'akak study lagi ke?'
'err tak..'
'habis tu?'
'cikgu..'
'cikgu?' muka tak percaya, hahha
then dia tanya la sekolah mana, ajar apa.. tapi still ada expression-tak-percaya itu
(that boy, form 2 and sekolah kat bangsar)

ni bukan kali pertama orang buat expression macam tu dengan aku
sebelum ni pernah gak, masa tu kat Popular bookstore, time nak guna aku nye TPS (teacher's privilleged service)
budak kaunter tu tanya 'cikgu ke'
hahha nak buat macam mana?

maybe dari gaya aku la kot
cikgu2 kan biasa nya bergaya, lagi la kalau cikgu perempuan
tapi aku akan pilih the simplest one
even if pakai baju kurung pun, still guna backpack
handbag? aku takut kena ragut.. (alasan la kot :p)
high heels? nanti jatuh.. so amek kasut takde tapak senang (ada ke kasut takde tapak, hahha ;p)

i choose to be the simplest one..
kot kalau students aku jumpe kat luar, da tak sure nak tegur
semalam tu pun kira ok la lagi, with the slacks
kalau biasa, amek la aku jeans + sport shoes :p



No comments: