Tuesday, April 13, 2010

semalam dan hari ini ...

semalam..
jadual sangat lapang.. tapi jadi tak lapang bile kena >
tunggu students jawab soal selidik online, bout algebra
spend time dengan those form four, fun..
tapi agak tak best bila line internet asyik buat hal
kesian diorang, ada yang da jawab banyak, then kena mula dari awal pula
huu ... aku pun jadi tertekan sama bila duk tekan refresh tak bole2

petang tu pula, ada ko-k badminton ..
ada cerita petang tu, yang buat aku berfikir panjang la juga..

hari ni...
jadual memang tak lapang sebenarnya
tapi ada satu kelas tu terlibat dengan bengkel kemahiran
so ingatkan boleh relax2 baca buku ke ape
then tengok relief, dia bagi time tu, huu sabar je la
kelas relief tu kat blok C tingkat 1 (form 3) and blok B tingkat 4 (form 5)
yang mana lepas tu kena gegas2 masuk kelas math form 4 aku tu kat blok D tingkat 4
sabar je la, aku orang muda kan :p

kelas form 3, memang agak serabut la gak
masa aku duduk, datang sorang girl bawa a-pink-rose, yarh it was PINK
'untuk cikgu..'
'sebagai tanda penghargaan..'
layan je la, ambil :D
padahal bukan aku ajar pun kelas tu, kenal diorang pun tidak, hahha
and sebelum keluar pula, datang another girl cakap slow je
'cikgu, kalau cikgu kahwin nanti, cikgu tak buang baby kan?'
no dear, i won't (jawapan dalam hati )
jawapan untuk dia, pendek je 'tak ..' kalau dia tanya awal2 boleh la bagi cerita panjang sikit, huu

masuk kelas form 5 pula, sambil bawa dat pink rose :)
'cikgu, sape bagi bunga?'
senyum.. 'budak form 3'
dalam kelas tu ada sorang girl ketawa menakutkan aku yang mendengar
aku datang dekat dia 'sape nama awak?'
dia agak2 cuak, ingat aku nak masuk dalam e-disipln kot, kelakar je
kawan-kawan yang kat belakang pun bising gak time tu, huu
bila dia bagitau nama, aku cakap camni 'nama awak cantik, sangat perempuan, so jadi la perempuan, control sikit ketawa tu, takut saya dengar'
lebih kurang cam ni la

sebelum keluar dari kelas ni pula
a boy 'cikgu, bagi saya la bunga tu..'
and girl tadi pula 'terima kasih cikgu' sambil sengih2
sabar je la budak2 ni.. diorang ni kelas akhir, motivation low, kena diingatkan selalu..




oh ya, ada cerita lain lagi..
yang juga berkenaan dengan kejadian petang semalam itu
cerita yang buat aku makin faham..
dan menerima bahawa persekitaran 'kita' tidak sama..

nanti2, lain kali aku taip, insyaAllah ....







regards,
azieshakespeare :D
(echewah)

No comments: