Friday, April 02, 2010

(tidak jumpe title yg sesuai ;p)

it's april, memang macam tak sedar pun, cepat je masa berlalu..

sudah terlalu busy kah aku sehingga ruang masa pun aku tinggalkan
blog ni pun dah ditinggalkan.. bile jenguk, macam masuk haunted-space je (hahha macam melampau je punye perumpamaan :p)

sekarang life adalah macam ini *cuba memberi penerangan*
tak perlu bayangkan, aku pun da ala2 malas nak describe,
macam biasa life cikgu sekolah la.. pening, serabut, nak mengamuk, suka, senyum, ketawa hahha
semua jadi satu...

last week, da setel dengan test form 4 students.. kertas pun da bertanda and da discuss pun
kalau ikutkan, memang tak puas ati pun.. rasa macam apa yang aku cuba sampaikan selama ni, still belum kukuh untuk they all..
ouh saya agak disappointed la
tapi, takpe la.. at least aku tau tahap mana kemampuan mereka
and for sure, i have to improve my lesson, for them..

dan minggu ni pula, dapat skrip jawapan untuk form 3..
honest said, memang rasa macam nak pejam mata je, lupa kan semua kertas2 tu, tapi...
'cikgu, kertas exam'
ini la suara2 mereka, nak taknak kena la juga tanda..
and promises akan ditunaikan, for those yang lulus akan ada reward.. hopefully ada la, ramai pun aku tak kisah nak kelua kan duit..
(tak boleh nak letakkan harapan terlalu tinggi untuk kelas 8 and 12 ni)

last monday, tak gi sekolah.. aku lencong ke hospital
and the result is, i'll have a surgery-day-care on the becoming school holidays
ouch macam seram la gak, mana pernah da besar2 ni ada nak kait2kan dengan hospital ni
then balik dari hospital tu (i got the mc actually)
berkejar ke sekolah, sebab dah janji nak tunggu budak2 badminton (aktiviti ko-k)
aku datang dengan dress code bodo je la, t-shirt+trek+sport shoes
masa budak2 ni sampai, yang muka tak kenal tu aku tanya la 'form berapa?'
yang klaka nye, bole die tanya semula kat aku 'form berapa?'
hahha cuak pagi tu terus da hilang dengar soalan ni :D

hahha entah la, tapi seronok seyh bile orang kata kite muda (well, i memang la muda lagi :p)
lagi bole bikin wa senyum lebar2 (mode ayat pun tetibe berubah hahha)
teringat kat sekolah tadi pula, baru masuk kelas (my very-own-class) 'cikgu ni macam gengster'
dan dengan macho nye aku jawab 'saya ketua gengster' sambil buat muka innocent + muka seposen :p
tadi diorang mengadu, macam2.. kata cikgu ni tak best, cikgu tu ala2 bajet (ni my-word), cikgu nu ajar kami membaca, tak paham..
dan dalam hati aku 'entah macam mana la pula diorang cakap pasal aku' huu

and pagi tadi gak, indian prefect form five tanya aku 'cikgu ada facebook'
aku angguk je la coz masa tu tengah tadah tangan untuk doa
'nanti saya nak add cikgu ye' angguk lagi :)
lama tak jumpa dia kat LRT.. kat sekolah memang jarang la nak perasan fivers ni, huu

hari ni juga, aku didatangi oleh ejen insuran itu lagi (rasa tak taip lagi kot kat sini)
a chinese male.. dia tegur camni 'cikgu, sihat?'
angguk, tangan tengah busy menanda kertas jawapan students
tanya2, then dia cakap macam ni 'cikgu, u makin kurus.. ada orang buli ke?'
hahha aku rasa dia ni sangat klaka la, ayat manis pula tu
aku cuba la nafikan statement dia tu 'baju saya ni kecik kot, yang aritu baju besar'
tapi dia kata memang nampak makin kurus, huu entah la.. dia suruh tambah makan lagi, hahha
ye la kot makin kurus, sekarang kadang2 rasa macam melayang je
kalau dulu mendekati 50, sekarang mula menjauhi 45, taktau la kenapa
dan lagi satu topik yang dia suka, pasal pakwe, hahha memang buat aku senyum je dengar
dari first time jumpa dulu lagi, ni la dia nye.. senyum je la, lebih2 kang apa orang keliling kata (ouch memang bukan jenis aku pun nak lebih2 ni :p)

then masa nak tunggu bus pun, ada yang menegur untuk isi survey on LRT's service
tengok kertas survey tu, student FST, UKM, tapi tak sembang apa pun
just sebelum tu, dia tanya 'student or da kerja?'
masa nak jawab soalan ni, macam ala2 gagap je, coz da biasa jawab student kot
aku jawab la 'da kerja..' and student tu kate 'muda nya' hahha senyum lebar2 lagi azie :D



ok lah, karutan je..
esok kena gi sekolah, sabtu next week pun sama
tapi next monday cuti, heh :D

and sekarang tengah nak fikir 'kerja-amal' untuk students bertuah aku
(those yang dapat markah fizik tidak memuaskan hati guru-muda ini :p)
mungkin aku akan minta buat group project, tapi taktau lagi on what?
hurm... any idea?

No comments: