Monday, April 06, 2009

semua orang mahu pindah


aku postpone kan dulu cerita pasal pameran hari kedua itu eh..


actually aku baru balik dari rumah..
petang sabtu, abang ambil.. lebih kurang lepas maghrib
tengahari tu abang dah bagi mesej, 'kalau nak balik, balik la minggu ni'
sebab minggu depan abang ipar aku nak datang pula

korang boleh check kat sini kenapa aku tak balik kalau ada abang ipar
plus rumah kami tu kecik, bilik pun ada dua je.. bilik mak abah and anak2
tapi aku tak kisah sangat sebab aku biasa stay kat hostel

sebelum balik, dalam hari khamis, abah ada bagi mesej
'mulai mei, kita nak pindah'
(dari TDC ke TCU) tak jauh pun :)


hari ahad, datang la ke rumah itu
besar sikit dari rumah sekarang, and ada tiga bilik
aku cakap la kat mak 'mak, orang cop bilik kecik tu.. barang orang banyak'
abang dengar, tapi dia buat ala2 taktau
(psst kakak kata, abang yang nak bilik tu dulu, eheh)
tapi mak kata, memang nak bagi aku.. yess :D

tapi tak kisah la, aku pun entah lama ke tidak kat situ nanti
ye la, kalau rezeki untuk aku kerja awal.. aku kerja la, kan :D
entah diorang nak humban posting kan aku kat mana pun taktau
nanti aku tinggalkan juga bilik kecik tu :p


then ada satu lagi cite.. kakak dah dapat tukar ikut suami dia
huuu agak sedih.. coz nanti tak bole da nak bising2 dengan anak2 sedara aku itu
maybe dalam bulan ni, dia akan terbang ke sana
(hopefully lepas ni tak susah nak jumpa diorang lagi)



aku pastinya akan rindu sangat2 kat budak2 kecik tu (especially abang nye)
anak sedara aku ni, dari dulu aku perasan
setiap kali abang hantar aku kat kolej, bila dah dekat nak sampai..
dia mesti tarik muka

then bila sampai, dia taknak salam dengan aku
and tadi, abang hantar, macam tu juga perangai nya
waaa lagi aku sayu seyh (gile syahdu punya la budak kecik)
and tadi juga, out of sudden.. adik nak ikut aku






*** maklang will miss both of you
dear darlings :D

jangan balik sini dengan bahasa sana
nanti kami tak paham, ehehe


9 comments:

Milimilo said...

wah, bestnye dah pindah rumah baru..tp slalunye, student yg blaja jejauh ni, bkn duk umah sgt..time cuti je baru de kan..kan kan..heheh

mademoiselle azieshakespeare said...

milimilo >
betul betul :D
tapi umah sy tak bape nak jauh pun, eheh

Adam said...

hekhek! :p

tapi mak kata, memang nak bagi aku.. yess :D

teringat zaman masih dibawah jagaan mak .. ;) berebut dengan kakak .. anak bongsu gak yang menang .. hwahaha! :P

Cik Bulat said...

huhu!!
pndah umah baru ea!!
dak2 kecik tuu sgt chumella!!;)

:: Lya Zara :: said...

anak2 sedare u nak pindah mane?
dorg so sweet...
mcm nephews i jugak!!!

mademoiselle azieshakespeare said...

Dakjaat™ >
but aku bukan bongsu..
still ada adik2 :D

piKOk >
yarh.. cumeyl like their aunt :p

::LiYa:: >
ke labuan, insyaAllah..

Ikaa said...

warhh..pindah ruma
cik ika da pinda 12 kali
serik gila

budak 2worang itu cute la pulak
hihik

Shitsurei Shimashita said...

tdc tu apa yer?
rasa2 nya nak posting kat mana?
apapun2 all the best madam azie (hahahaha, tringat bila kena tegur ayat ni dulu)

memang best sakat anak buah nie, leh hilang stress atau tambah stress. lalalalala :)

mademoiselle azieshakespeare said...

Cookie Monster >
banyak nye ika...
ahah mereka memang cute,
lagi2 bile tidur.. sebab diam :p

Shitsurei shimashita >
tdc itu.. taman DC, ehehe
posting? suda minta, negeri 33
da cite da sebelum2 ni
(madam pun madam la :p)