Friday, January 01, 2010

italiano-malaysiana di pagi 2010, hahha :p


semua orang wish 'happy new ye
ar'
bagi saya, masa akan terus berlalu....
dan untuk saya, tahun ni merupakan ta
hun bekerja saya, tahun yang mana saya akan melalui satu fasa yang lebih mencabar dan menguji hati dan segala rasa, i'm quite certain bout that....

tak pe lah, malas nak bebel panjang2
, hari ni pun ingat taknak cite pasal sekolah, nak letak entry yang saya suka, which is makan2...
actually ni breakfast untuk hari ni, senang je nak buat :D
check it out.......................................


bahan-bahan


1) pizza base -kalau rajin, buat la doh sendiri, saya 'kurang rajin'... base ni boleh cari kat supermarkate, kalau tak jumpa, guna roti pita pun boleh.. kalau takde juga, buat la doh sendiri :p
2 & 3) optional -tak kisah la nak letak apa pun, ikut citarasa masing2 :)
4) chesdale -kalau nak lagi senang, guna shredded cheese tapi mahal la
sikit
5) sos tomato & sos cili


cara-cara

1) ratakan sos tomato atas base pizza

2) letakkan bahan-bahan optional tadi
3) lapiskan dengan chesdale di bahagian atas, kalau rasa nak banyak cheese, letak la banyak2 :D
4) masuk dalam oven, lebih kurang 180'C dalam 8-12 minit (anggaran je la ni) atau sampai cheese tu mencair



and last sekali ........
ready to eat, with the chili sauce...


senang, kan? this is the simplest pizza recipe :D





*** this is what i loved about KL
u can find everything u want here
it's just on u!
what u're looking for and how u deal with it


No comments: